Into Your World

Om bewust om te gaan met je hooggevoeligheid, moet je je eerst bewust zijn van het feit dat je hooggevoelig bent. Dat is de eerste stap! Door de HSP test te doen, wordt duidelijk of de kenmerken van hooggevoeligheid voor jou van toepassing zijn. Daarnaast is er ook een HSP test voor kinderen, zodat je kunt kijken of dit ook voor je kind geldt.

Wat is nu zo kenmerkend voor een Hooggevoelige:
  • Je pikt makkelijk signalen en energieën op vanuit je omgeving en van anderen.
  • De prikkels kunnen je overweldigen en uit je evenwicht halen.
  • Het kan je energie omlaaghalen, waardoor je op een te lage frequentie gaat functioneren.
  • Je kunt door een ander energetisch leeg gezogen worden. Na het contact met zo’n persoon ben jij kapot, terwijl de persoon in kwestie opleeft.
  • Je kunt overprikkelt raken door bijv. harde geluiden, fel licht, intense momenten en drukke menigte.
  • Door de vele prikkels wordt het lastig om je goed te concentreren en te focussen op de dingen die je eigenlijk wilt doen.
  • Je bent vooral gericht op de ander, wat die nodig heeft.
  • Je bent vooral aan het geven en vergeet zelf op te laden of energie terug te nemen van de ander.
  • Het resoneert enorm in jou als een ander kritiek geeft, je tegenwerkt, je niet ziet en/of hoort. Het is moeilijk om dit naast je neer te leggen.
  • Je hoofd kan door de grote hoeveelheid impulsen overvol raken. Dat je allerlei dingen gaat vergeten, omdat de informatie niet meer goed doorkomt.
  • Je kan het jezelf kwalijk gaan nemen dat je niet meer goed functioneert, omdat je alles zo goed wilt doen en perfectionistisch bent.
  • Je hoofd en je lijf krijgt hierdoor geen rust meer, waardoor inslapen en doorslapen veelal een probleem gaat worden.
  • Door een tekort aan slaap, gebrek aan energie en overprikkeling is het moeilijk je staande te houden en is alles je al snel te veel.
  • Je kunt daardoor heftig gaan (af)reageren tegen anderen.

Als je niet leert met je eigen hooggevoeligheid om te gaan, kan dit voor jezelf veel gevolgen hebben. Je kunt jezelf steeds meer en meer gaan overbelasten en overvragen, waardoor er allerlei lichamelijke en psychische klachten ontstaan. Zelfs tot een burn-out of depressiviteit aan toe.

Wat heeft een Hooggevoelige juist nodig:
  • Te weten wat jou in balans houdt.
  • Te weten welke manier van leven het beste bij jou past.
  • Vooral dicht bij jezelf te blijven.
  • Om betere keuzes te maken ten goede van jezelf.
  • Jezelf niet te verliezen in een ander.
  • Jezelf beter af te schermen voor de prikkels van buitenaf.
  • In liefde alles bij de ander te laten, wat bij diegene hoort.
  • Te beseffen dat het jouw pakje aan niet is om het voor een ander te moeten oplossen of te zorgen.
  • Dat er een balans is tussen geven en nemen.
  • Dat je niet altijd klaar hoef te staan voor een ander.
  • Nee tegen jezelf en de ander mag zeggen.
  • Jezelf de ruimte te geven om de prikkels te verwerken.
  • Dat rust noodzakelijk is om in balans te blijven.
  • Om bewust de keuze te maken in een menigte te gaan zonder overbelast te worden.
  • Om bewust naar bijv. een muziekconcert te gaan zonder overbelast te worden.
  • Dat je anders mag zijn.
  • Dat je anders mag reageren.
  • Dat je eigen hooggevoeligheid mag omarmen.
Wat bied ik jou aan:
  • De steun en bevestiging dat je nodig hebt bij je hooggevoeligheid.
  • Een ontrafeling in waar jij vastloopt.
  • Een strategie in leefwijze waar jijzelf het beste inpast.
  • De balans te hervinden tussen jezelf en de wereld om je heen.
  • De overprikkeling te reduceren tot wat hanteerbaar is voor jou.
  • Dat aangepast- of please gedrag niet meer nodig is om je staande te houden.
  • Dat je technieken leert om bewust met je hooggevoeligheid om te gaan.
  • Dat je volledig YES zegt tegen je eigen gevoeligheden, helder weten en/of helder zien.
  • Dat je HAPPY bent in je anders zijn.
In het leven van een hooggevoelige kunnen nog meer aspecten aan de orde komen, waar je niet omheen kunt:
    • Als hooggevoelige ben je namelijk een magneet voor een narcistisch persoon, die een relatie of een (collegiale) vriendschap met je aangaat om je eigenschappen te gebruiken voor zijn eigen gewin. Hoe ga jij met een narcistisch persoon om en wat is belangrijk om allemaal te weten?
    • Voor een hooggevoelige is het moeilijk om met een conflict om te gaan. Je gaat ze liever uit de weg of je wordt te veel overrulet door een ander. Je kunt dan niet meer helder denken, verlamd raken en daardoor niet datgene zeggen wat je eigenlijk zou willen zeggen. Mediation is een goede manier om alle partijen tot hun recht te laten komen!
    • Een hooggevoelige vrouw kan zichzelf een tijd lang of door anderen ondermijnd voelen in het anders zijn. Het kan ook zijn dat je in je omgeving weinig of geen gelijkgestemden tegenkomt. Juist het delen met elkaar en het verder ontwikkelen van je pure zijn, is een verademing en van veel waarde. Zeker als je veel (h)erkenning bij elkaar ondervindt, waardoor je je gesteund en gezien voelt. De Wijze Maan Vrouwen is een groep die maandelijks bij elkaar komt om wijsheden door te geven en gezamenlijk de ervaringen van de avond creatief op papier te uiting brengt.
    • Hooggevoelige kinderen voelen heel duidelijk dat hun manier van doen anders is dan leeftijdsgenoten. Alleen weten ze er vaak geen woorden aan te geven en weten ze ook niet dat een naam heeft. Op zich is dit nog niet het belangrijkste, het gaat er vooral om dat deze Hooggevoelige kinderen leren met zichzelf om te gaan. Daar is al zoveel winst in te boeken als ze weten wat ze nodig hebben en dat ze mogen zijn wie ze zijn!
    • De datum, de dag en het tijdstip alsmede de plaats waar je geboren wordt, bepaalt je geboortehoroscoop. De stand van de sterren, de maan, de zon, het seizoen, de tekens, jouw yin en yang, maken jou uniek! Door jouw geboortehoroscoop te laten uit werken of cadeau te geven bij een geboorte, heb je een handleiding in handen over jezelf en over de gelukkige ontvanger. Daar is al zoveel uit op te maken hoe je in het leven staat, wat je nodig hebt en wat je vooral moet laten. Dit zijn handvatten voor de opvoeding of om jezelf beter te leren kennen.
    • Als hooggevoelige trek je makkelijk energieën aan, die aan je gaan kleven. Hierdoor kan je eigen energieveld “vervuild’ raken, waardoor je energieniveau omlaag gaat, je leegzuigt of tot stemmingswisselingen kan leiden. Door de energieën van anderen bij je weg te halen en je energielichaam op te schonen, voel je je een stuk beter en meer jezelf.
    • Elke mens, dus ook een hooggevoelige, heeft trauma’s in ons leven. Die kunnen van klein tot groot zijn, van een misplaatste opmerking tot iets heel heftigs. Het gaat vooral om de impact die het op jou heeft. Bij elke trauma verlies je een stukje van jezelf, waardoor je steeds minder in heelheid leeft. Door jouw zieldelen terug te halen, heb je het gevoel steeds meer één te worden met jezelf, waardoor je ook veel meer en beter kunt ontplooien tot wie je werkelijk wilt zijn!

     

Het aanbod is allemaal gerelateerd aan hooggevoeligheid. Om jezelf beter te snappen, meer te leren omgaan met een ander, met de dingen die je tegenkomt en de wereld om je heen, door jezelf en de ander recht te doen bij een conflict of een relatieprobleem en zo zuiver en schoon mogelijk zowel geestelijk als lichamelijk een HAPPY leven te gaan waarborgen!